fredag 18 februari 2011

rosor är magiska...

Skönt att ha sov morgon när jag kan,jag frågar bara chefen,om jag i alla fall är på jobbet till tio,smyger mig in  halv elva! ja ha ska du var här i dag, säger personalen! .I dag så har jag varit på ett gruppboende,dom som bor där är ganska dementa,har jag fötter eller?När jag väl håller deras fötter i mina händer så blir dom lugna,det är så kul med all personal som kretsar runt mig under dagen,en ganska mycket olika diskussioner ,vi pratade om olika kulturer,en tjej som kommer från somalien,där landet har inbördeskrig,hon kom till sverige när hon va liten,jag frågade vad hon fick för hjälp i sverige,ett helt års psykolog hjälp från trauma,från kriget stackars henne. Fast jag har reagerat på något annat som gör mig fly förbannad,i sverige har det varit barn förtyck i över 40 år och nu ska vi få psykolog hjälp och upp till 250 00 kr i ersättning för ursäkt att ingen frågade hur jag mådde när jag flyttades från barn hem till foster hem,snacka om tyst det blev,tv tog upp ett ur dåligt ex här om veckan,en tjej från utlandet blev adopterad av en psykopat ute i skärgården och utnyttjade henne under många år,hur många psykopater finns det inte,fruktansvärt för henne verkligen! men det handlade inte om dom barn som har haft trasiga hem sen 20 talet det skulle dom ta upp.I alla fall en trevlig fredag med mycket skratt. Och att komma hem till en sån härlig man som har köpt elva merceders rosor tåra av lycka att jag har det så bra och lycklig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar