lördag 12 februari 2011

varför fotventilen

Varför namnet fotventilen kom till! i mitt yrke som fotterapeut... Har drivit eget företag nu i 25 år,första åren sålde man sin själ jagade runt på olika företag och delade ut visitkort,med att jag alltid äter min lunch ute träffar jag mycket egna företagare eller anställda,man kanske slår sig ner och samtalar några ord till varandra.skolan för mig har varit tufft för jag är en praktiker människa,men jag tycke alltid att alla i min närvaron hade så fina utbildningar,att jag började med att skura är jag stolt över jag älskade att städa,det var väldigt uppskattat av alla.I alla fall ! jag ska visa mig själv och andra att jag fixar att plugga,kom in på 42 reserv plats på fotvårds gymn i enskede.jippi:) ett år som undersköterska sen ett år på fotvårdsskolan.Från skolan att starta eget! läsa hur gör jag nu! tog mig två månader, så klev jag in i en fotvpraktik arbetade med en kollega i åtta år,allting gick galant,började med att i princip sitta på telefon kataloger om man skulle komma åt att skrapa bort hård hud på hälarna! ramlade av katalogerna en gång med skalpellen i näve,den kunden blev liv rädd:( hon kom aldrig tillbaka,det skulle jag heller inte göra.
Under en timmes fotvbeh som oftast det tar kan det komma in folk i dörren prata lite,telefon som ringerJag har aldrig suttit med stängda dörrar,alla ska känna sig välkomna .Det jag är väldigt noga med är att jag alltid har etik och moral,det är kundens timme,eller patientens.Alla som kommer till mig kallar min praktik för fotventilen,här kan vi ventilera oss om allt i förtroende.så under alla år har jag lärt känna oerhört mycket människor,förstås har jag en lång utbildning att kunna ta människor i olika situationer...och det är jag stolt över. så min bok skulle bli om mitt liv som fotvårdare hos fotventilen.:)))

1 kommentar: