onsdag 16 februari 2011

Lyssna på vivaldi.....

Halva veckan är avklarad,känns alltid skönt när bara måndagen är slut.Hur man upplever dagen och hur vi mår! I dag var jag öm i alla muskler,ingen energi,jag har plumsat så mycket i snö,så jag har tränings värk i ben och häck,som jag uppmuntrar människor hela dagarna,blev jag väldigt uppmuntrad i dag.En kund från Rumänien som är döv har varit kund hos mig i över tio år.Alla kort och presenter jag har fått av henne under alla år,som en kärleks förståelse med våra kropps språk som bara hon och jag kan förstå,hon lär mig tecken språk och jag med mitt kroppsspråk så hon ska förstå, så skrattar vi,det är en obeskrivlig känsla!när hon går så får jag världens hårdaste kram och sen dammar hon mig i rumpan hårt ajjj? Ja det är hennes sätt att ta farväl.En annan upplevelse för dagen,Ulla som aldrig har varit på fotvård,bokade av tiden ett antal gånger av någon anledning,en
av personalen kom in till mig dagen innan hon skulle komma.Hon bad mig att vara extra snäll mot henne! Ja ha! Det första hon sa när hon kom att hon har så hemska fötter,du kommer att få en chock,ja men du behöver inte vara orolig jag är van vid det mesta,drog upp de värsta senarium vad jag har sett,för jag va beredd på det värsta, chocken släppte ganska snabbt,det va det finaste fötter jag sett på mycket länge,när vi satt där öppnade hon sig för mig och berättade om sin bröst cancer,hur hon isolerat sig och tappat helt sin själv känsla om sig själv och sin kropp,genom den timmen så sa hon gång på gång vad skönt det är att få prata med någon! det här va det va det bästa jag gjort på mycket länge. Som uppskattning och förståelse i henne värld fick jag en bok med en cd av vivaldi dom fyra års tiderna helt underbart....

1 kommentar:

  1. Vilka känslosamma äventyr du får uppleva på jobbet gumman =) det är för att du är bra på att lyssna!!!! Kram

    SvaraRadera